Färsmat



Känner mig ganska nöjd just nu. Här har lagats mat i några timmar. I LCHF-anda. De sålde billig köttfärs igår och jag kom visst hem med hela 6,5 kilo. Och när jag ändå osade ner både fläktfilter och köksregioner, så tog jag mig an hela klabbet. Färsen har nu transformerats till fem tacopajer i portionsmodell, en gryta köttfärssås, en gryta chili con carne, femton portionspannbiffar och två bamsiga köttfärslimpor som strax skall serveras med klyftpotatis (till de som vill), rostade grönsaker och grönpepparsås. Och när jag ändå var igång snoddes en äppelpaj ihop oxå. Nu är köket städat och diskmaskinen tömd. Bara att vänta in ynglingarna. Och packa veckomatlådor. Jag är just idag en duktig idiot om jag får säga det själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0