Racer



Jag startade hemifrån kl 04:30 och satte nyckeln i dörrn på plats kl 06:20. Man kan ju tycka att det är idiotiskt att starta så tidigt, när "racerföraren" tar sig från dörr till dörr på 1h50min. idiotisk är Stockholms rusningstrafik på morgonen. Startar jag 30 minuter senare tar färden nästan en timma längre. Köerna är verkligen inte nådiga. Det två sista milen blir krypkörning. Samma när jag ska ut från stan och hem igen. Senast, i fredags tog det en timme att ta sig från city förbi Sundbyberg. Helt obegripligt. Framförallt att man inte bygger ut filsystemet. Hur folk orkar detta bilköande dagligen begriper jag inte. Nä, tacka vet jag cykeln. Den som jag ska äntra strax.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0