Trafikfara



Tror att jag såg att trafiken redan har skördat sitt första Mc-offer. Trots att vi i sverige strävar efter nolltolerans. Vi försöker bygga ultrasäkra vägar, begränsar hastigheten och har trafikövervakning. Men vad gör vi åt idioterna? De som under inga omständigheter borde få föra fram fordon på våra vägar. Just för att det tror sig om att göra det så förbannat bra.

Var med om något riktigt olustigt ikväll. Alla trafikanter borde tänka på att motorcyklister i regel är lite ringrostiga såhär års. Det tar för många av oss några mil innan man är tvärsäker på sadeln igen.

Solen stod lågt. Vägen svängde länge. Det kom kontinuerligt möte. Jag höll hastigheten. Då får fanskapet i bilen bakom för sig att göra en omkörning. I vad som ändå räknas som stadstrafik! Lågt stående sol på mc, med kruka utan skärm på, är värre än i en bil. Mycket värre.

För att slippa bli köttfärs - eller fläskfärs - en påskafton, så gasade jag upp hojen på bakhjulet och stack i förväg kan man säga. Inte riktigt, men närapå - en trafikförseelse vad gäller hastigheten gjorde jag i alla fall. Idioten ska vara jävligt tacksam för att han slapp få ett liv på sitt samvete.




Kommentarer
Postat av: Maja

Usch, nu blir jag riktigt orolig! För dig! Vet att du hanterar hojen galant, men just för det du säger - alla idioter som finns därute och som tror att dom äger vägarna.



Be careful out there Vännen!

2011-04-24 @ 13:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0