Återköp



Min fyrfota vän älskar att busa med mobiltelefonens headset. Så de slutade att fungera efter lång och slitsam tjänst. Antar att en av hans tänder har perforerat nån tråd. Man blir enörad i en sån headsetkonversation. Eller blev, för jag köpte ett nytt och efterskänkte de gamla till honom. De har vi kul med varje kväll.

Snålheten bedrar visheten, det vet vi alla. Ändå gjorde jag det. Mest som en protest mot Mac. En protest i det tysta. Aldrig har jag haft bättre mobiltelefon än min iPhone, men att de ska styra allt bortifrån amerikat stör mig. Så jag köpte ett plagiat. Tänkte "kanske" att jag ville stötta de små...  Och i hela två veckor höll dom. Följande utspelades hos Telia idag:

- Vad kan jag hjälpa dig med då?

- Jag vill framföra klagomål.

- Ojdå, om vad?

- De här lurarna som bara höll i två veckor. Garantin är på ett år, jag vill ha nya.

- Då ska vis se.... jag tror inte att garantin gäller för såna här saker.... vi måste titta i Telias regelbok....

- Det tror jag inte alls. Titta på mig så ser du en tant som är kapabel till det mesta. Dock inte att dra sönder en ny headsetsladd. Jag är rädd om mina prylar. Du byter in dessa - jag faller till föga och erkänner att plagiat är skit och betalar mellanskillnaden för ett par original. Ingen titt i regelboken - okej!?

- Det säger vi då...




Kommentarer
Postat av: Tina Eriksson

Du är underbar! Love it! Lika härligt är att de (unga) har lärt sig att pantertanter kan, och inte är att leka med!

2011-02-27 @ 20:24:22
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Tina - Pantertant är my middlename ;-)

2011-03-05 @ 19:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0