Iskallt



Vid fönstren uppmäter tempen 16,3 grader och mitt i rummen max 17,5. Jag har sovit fullt påklädd med fullt underställ, strumpbyxor, duntofflor, fibertäcke, två filtar och tillochmed mössa! Såhär ska det inte behöva vara. Min grannfru på sitt 88:e år ringde på igår kväll och var alldeles blå om läpparna. Att ha kallt inomus är olidligt. Och att elda i öppen spis är mest att elda för kråkorna, värmen tillfaller i alla fall inte den som eldar. Det var vackert att se på, men hade ingen betydelse för komforten. Nu jäklar. Hyresvärden kunde idag informera att det pågår ett arbete sen några dagar. De byter nånting. Okej, kan kanske hyresgästerna få veta det innan då. Jag krävde att de skulle åka hit och erbjuda grannfrun en kupévärmare eller nåt. Med hyresavdrag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0