Väggvård

 Bild: Vileda.se

Ett halvmaniskt skov kom så lägligt tillsammans med kräk på väggarna. Redan igår började det gro i mig. Städmanin. Jag har ju en så fin flatmopp. En liknande den på bilden, fast budgetvarianten från ica. Den är verkligen kalasbra. Och den har idag i ordets rätta bemärkelse tjänstgjort både högt och lågt. De flesta väggar hemma hos mig är vitmålade. Och det var ett tag sedan. Noga räknat målades de för nio år sen. Os från kök, öppen spis och stadsluft sätter sina spår. Och det märktes inte minst igår när jag blev tvungen att tvätta bort "jox" från en vägg. De fanns en annan vit nyans inunder. Nu blänker i stort sett alla mina vita väggar i samma nyans. För som av en händelse köpte jag ju på mig en enliterspava ammoniak häromsistens. Kan lova att det blev rent.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0