Blodtryck



Alla som lämnade plasma och blod idag förärades med varsin Tialott. En storhelgsdrive. Som en julgåva för att vi tillhandahåller våra kroppsvätskor. Jag vann tio spänn på min. Det räcker ju då till nya vinstchanser. Fast det var inte vinsten som höjde mitt blodtryck. Det slog i taket redan vid min ankomst. Otäckt högt för att vara jag. Det var förstås att jag hade kämpat mig dit på cykeln i modd och täta snöflingor. Själva halkan är ingen fara tycker jag, men osandade cykelbanor och gator gör en blind. Snöblind. Det är bara vitt o vitt o vitt och ingenstans syns konturerna av spår och isfläckar. Hur som helst fick jag se till att mentalt gå in i mig själv och dämpa hjärtaktiviteten. Det gick fint. Trycket återtog sin låga fina balans och min kropp lättade med 821ml plasma.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0