Mariasyster



Att jag har blivit rekommenderad i och därför kallats till Mariaordern har jag berättat om förr. Det gick dock aldrig att ro iland. Varje gång blev jag av olika anledningar tvungen att avboka i sista stund. Nu när skolan och studierna på annan ort är avklarade blev det till slut ett informationsmöte som jag kunde närvara vid. Det skedde en kväll i veckan som gick. På Frimuralogen. Bland äkta gamla mattor, sammet i vinrött, übertunga ekmöbler och överviktiga guldramar runt porträtten.

Det kändes trevligt. Jag blev nyfiken. På allt som inte sas. På det som skall behandlas hemligt. På heriarkin, på  graderna, på disciplinen och på ritualerna. Det informerades egentligen inte alls om det. Antar att det är just det som är hemligt. Fast jag är förstås oxå nyfiken på det som kallas självutveckling. Och såklart på middagarna, vinet, utflykterna och festerna.

Har läst igenom allt nu. Både det som skickades med och det som står skrivet på webben. Jag låter mig inte skrämmas av att någon tolkar det som ett odemokratiskt forum välanpassat för faschistoida psykopater. Det får jag inom snar framtid i så fall upptäcka själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0