Unnade mig en bakelse på NK. Tvekade länge...

img_0374 (MMS)

Unnade mig en bakelse på NK. Tvekade länge och slog sen till på en Moccabakelse. Med blandade känslor. Både skam och förväntansfull. Den var fin. Ganska så liten, men välgjord. Tyvärr smakade den kylskåp. Hemskt mycket kylskåp. Mer än jag nånsin kan stå ut med. Servitrisen erbjöd ett byte. Jag sa tacksamt att det skulle gå bra med vilken som. BORDE ha definierat det som Napoleon eller Budapest Fast den insikten kom först med ovan dokumenterade straff. En skapelse av  torr sockerkaka varvat med i kaffe uppblött sockerkaka. På toppen siktad kakao och florsocker. Thats it. Fruktansvärt. Både skapelsen och att jag går så långt att Gud inte bara pekar. Han puttar tillomed omkull mig. Jag ska inte ta återfall. Jag vet det.


Kommentarer
Postat av: Tina Eriksson

Ibland behöver man en reminder, ta det positivt! Det är minnena och ögat mot smaksinnet och minskat sockerbehov, det är som det ska!!!!

2011-01-28 @ 21:59:31
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0