Valfritt



Över min döda kropp att jag skulle åka till Egypten eller något annat ställe med samma kaosartade krissituation, oavsett vad UD säger eller ej. Läser nu att folk irriterar sig på att man inte får stålarna tillbaka om man på eget initiativ avbokar på grund av force majeure.

Pengar vad är det?
All respekt. Många kanske har sparat i en hel evighet, men jämfört med liv, hälsa, trygghet och valfrihet spelar knappast pengar någon roll. Man behöver ju bara besöka vilket köpcentrum man vill för att se vad folk har för förhållande till ekonomi. Allt verkar lösa sig. Kreti och pleti är kapitalister. Slöseri är vardagsmat. Normen är slit och släng. Och allra värst: det är ofta i detta sammanhang någon annans fel när det inte går ihop.

Vi köper nya statusprylar trots att de gamla fortfarande fungerar och bryr oss inte när vi lämpar dem över kanten på sop & återvinnings-stationerna. Själv skulle jag i egyptiska sammanhang vara jäkligt tacksam att jag hade valfriheten att slippa åka just nu. Skit samma vilka pengar som hade gått upp i rök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0