Vuxenpoäng

Det finns definition på vad vuxenpoäng innebär. Och jag matchar de flesta. Jag har alltid förkläde när jag lagar mat - töntpoäng kanske - och jag har både kombibil, arbete, strykjärn och dricker kaffet svart. Vad det däremot inte står ett smack om är smaker.

Jag var trettiofem år fyllda när väninnan introducerade mig i rödvinstrräsket. För att inte tala om att hon gjorde mig beroende av sniglar i vitlökssmör och lammkött på längden och tvären. Vill minnas att hon pimpade det sura tetravinet med sockerdricka eller nåt, men nuförtiden dricker jag det on the rocks. Hon visste vad hon gjorde. På alla fronter. Både vin, sniglar och lamm gör mig lycklig. Jag blev nog vuxen via henne. Tack!

I vinter har det hänt nåt märkligt. Kanske har jag tagit steget över till att bli gammal. Jag smakade rödkål (på burk) hos morsan - det som jag i alla tider tyckt ha varit förskräckligt och tyckte plötsligt att det var gott. Nu har jag ätit det en gång till. Bara som ett litet inslag, men ändå - det var gott!

Fullvuxen nu?



Kommentarer
Postat av: tina

Kan jag aldrig tänka mig! Tycker inte det låter riktigt så, framför allt inte med tanke på bilderna ovan!!!! Däremot kan man ändra smak, hitta nya, komma till insikt osv osv, men så länge man kan vara lite tokig och galen ibland, och nyfiken (!), och det har jag tolkat det som att du kan, så tror jag att lämpligt mycket barnasinne finns kvar! Sen kan man ju fundera över om fullvuxen är detsamma som stelbent, tråkig, fyrkantig, bakåtsträvande....eller om det är just att kunna ta och använda det bästa från två världar..... hmmmm...

2011-01-07 @ 20:34:36
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0