Sommardröm


Som alltid såhär års kommer det över mig hur gärna jag vill ha en sommarvistelse. Nånstans att lyssna på fåglarna, påta i jord, elda i vedspis, diska utomhus och skrämmas av fladdermöss kvällstid. Tanken pågår nästan jämt, men på sommaren blir den såklart mer påtaglig. Har ljuvliga sommarminnen från torparstugor och vistelser i gröngräset från barndomen.



Nu toppas det hela med önskan om en Muurikka. En vedeldad. På den skulle jag laga fantastiska anrättningar. Och hällgrädda bröd. En minivariant av vad Per Morberg glänser med i sina program. Mat utomhus är nåt särskilt. Och nåt man definitivt får särskilt för lite av när man bor i lägenhet i stan. Nångång, om man definierar sin önskan och sen önskar den riktigt hårt - går den kanske i lås.


Kommentarer
Postat av: Maja

En sån har jag oxå önskat mig tack vare Per M. Hoppas att du kan uppfylla dina sommardrömmar och det snart :o)

2011-06-19 @ 22:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0