Studentförnedring

 Foto: Aftonbladet.se

Vad är det som har hänt? Har jag kanske inte sett studentfirandet på några år? Jo, jag "brukade" ju jobba på värsta genomfartsleden för de där ekipagen. I många år. Mitt i smeten. Precis lika mitt i som jag hamnade idag.

Fast nu är det visst utan studentsång, utan lövade skrindor och utan överlyckliga och vackra ungdomsleenden. Nu är det fylla som gäller. Och gap & skrik. Varvat med visselpipor i varje tonårings mun.

Och banderoller på lastbilarna med fyllesnack och snuskiga anspelningar. Någon ungdom som intervjuades på radion sa att han aldrig skulle glömma den här dagen. Nej, även han kommer att fundera på vad det gick ut på. Om det inte mer lutade åt patetisk förnedring istället för ett lyckligt avslut. Det är jag säker på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0