Fortkörning



Åkte hemifrån strax efter 04-tiden i tisdags morse. Kärringen i Gps:en blev intensiv efter några mil. Hon tjatade:
"observera"
"tänk på hastigheten"
"var vänlig, ta del av informationen på skärmen"

Så jag stängde av henne. Har hört att man kan ladda ner Kristina Lugn som färdpratare, eller nån annan tilltalande, men. Dit har jag inte kommit än och sålänge det är den ordinarie "i tjänst" i min teknikpryl, så mäktar jag inte riktigt.

Jag var ensam på vägen. Bilen går som ett skott. Väglaget var som gjort för att blåsa på. Plötsligt blev jag bländad. Fotot är antagligen ganska skojigt - eller missprydande. En fartkamera tog mig. I 100km/h. På 70-väg.

Ber till gud nu, att jag får behålla lappen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0