Vardagsgodis



När man bor som jag, i en kappsäck och utan kokmöjligheter blir det lite si och så med maten. För att inte ramla  tillbaka i kexchokladsträsket har jag bestämt mig för att festa "ordentligt" när tillfälle ges. Dvs på fikapauser och lunchraster i tjänsten. Jag har fyllt en hylla i kylen på jobbet med förnödenheter. Detta kan kanske läsas: ost.

Hade varit ledig ett par dagar och kom tillbaka för att upptäcka hur en dyrgrip verkade ha gått mig ur händerna. Vågade inte fråga, det kändes pinsamt. Min opastöriserade och mogna kittost hade fått ben.

Till nästa dag. Då jag för säkerhets skull vecklade upp nånting som var inlindat i påse efter påse. Innerst låg min inplastade och borttapappade ost. Som kommenterades vilt när den äntligen landade framför mig. Ett mordvapen tyckte dom.

Övermogen Taleggio = vardagsgodis när det är som bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0