Vårtecken



Läste att årets först anlända tranor är observerade. Det börjar nu. Man måste vara uppmärksam. Vi måste vara uppmärksamma. På vårtecknen. Längtan är så lång och när det väl händer, går det så extremfort. Samma visa varje år.

Själv såg jag något märkligt halvsju imorse. Eller så märkligt var det kanske inte, men det var uppfriskande och gjorde mig glad. Mitt i Sthlm, invid en park, prasslade det när jag matade parkeringsapparaten. Det var rabbisar som de säger på Gotland. Inte harar och inte kaniner, men rabbisar. Flera stycken. Många. Och vad gjorde dom? Och hur kan de överleva? Jo, antagligen för att buskaget börjat återupplivas och skjuter skott. Det måste ju vara mums för rabbisar. Och mums för oss, bara vi väljer att se de första tidiga tecknen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0