Loppisjul

Igår var en fyndig dag.
Jag sparade till och med in trehundra spänn, till den som eventuellt hade fått för sig att gå mig till viljes med en julklappsönskning. På min önskelista har det nämligen en längre tid stått grillpanna på översta raden. I mitt förra liv fanns en som jag övergav och abstinensen vet inga gränser. Nu har jag en egen. Inköpt på loppis. För 65kr.

        

Och så har jag plötsligt både en tjock och en smal pepparkaksgubbe. Och en ilsken julbock. Och ett stort hjärta. En påse med sex pepparkaksformar och ett femtontal aluminiumformar för en femma är väl överkomligt.

Liksom gammeldags femarmade träljusstakar som strax ska få bli vita, för varsin femma. Och rödrutiga hjärtan likaså. Allt för en femma. Förutom en ny elektrisk hjärtgirlang som just igår krängdes för en femtiolapp. 


image441

Av bara farten arrangerades en liten bricka med loppisfynd. Det är rikedom, att handla på loppis.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilka fynd du gjort! De där ljusstakarna påminner mej om min mormor...
En grillpanna vill jag också ha! Hade en för längesen, saknar den men har aldrig kommit mej för att köpa en ny. Kanske ska göra slag i saken nu då!

2007-12-02 @ 13:50:41
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Ja, Ninni - man får verkligen nostalgitrippar på loppis. Det fanns en sån ljusstake, fast längre även i min barndom.
Köp en grillpanna på secondhand. Färdigt inbränd och absolut allra bäst. Dåtidens järn kan man oxå lita extra på. När nånsin bytte mormor ut sin panna, typ.

2007-12-02 @ 15:51:45
Postat av: Maja

Åh vilka minnen med dessa träljusstakar. Mamma hade en, men vet inte vart den har tagit vägen nu :o(

2007-12-02 @ 22:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0