Mmm...... Mc !

16019-42


Med hjälp av diverse piller gick det att få iordning den här mc-madamen idag och det blev till slut på sen em en riktigt skön tur per Mc. Även om vinden kunde varit något vänligare i både temperatur och form så var det underbart gott att susa fram och få våren piskad rakt på sig, liksom.

Det är ganska skojigt att köra så stor cykel och kanske framförallt att köra den med hjälm som har svart visir. Hela ekipaget är förresten svart om det inte är så att jag låter någon rosa detalj titta fram, eller kör med öppet visir,  så man på trutvallan kan avläsa könstillhörighet.

Fast det finns kanske oxå en å annan knutte med rött på läpparna, vad vet jag.......

Bakom svart visir ser föraren (jag) precis lika bra som med ett öppet. När man står för rött i en korsning brukar bilister först kika på hojen - i alla fall om det är en man bakom ratten. Fågelholken som sen visar sig när han konstaterat att det är en tjej som kör, är stundom obetalbar.

En del är till och med så knasiga att de får fart på pelle och vill axa (accelerera) när det slår om till grönt.
Stackars knasbollar! :-)

* * *

Imorgon är det vardag igen.
Hu, va´ tungt! Jag skulle gärna varit hemma en vecka till.

Fast......................., imorgon är det bara tre dagar kvar så kommer helgen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0