Tradition

Jag tycker det är så konstigt med hyggligt unga människor som år efter år tidigarelägger jultraditionerna. Att gamlingar har brått att få upp stjärnorna och elljusstakarna kan jag förstå. Det är mer besvärligt för dem att leva i mörker och dessutom kan det vara sista julen de får upp staken...
Men när ungt folk som ju på nåt vis har till uppgift att föra traditionerna vidare liksom tävlar om vem som är bäst, snabbast och eller mysigast - och gärna helt utan att de dom tävlar med vet om det, känner jag avsmak. Liksom när det koketteras hur söt man är som inte kan stå emot all den underbart ljuvliga tomtebolyckan....

Hur skulle det se ut om man klädde midsommarstången en vecka innan midsommar? Eller satte fjädrar i påskriset i februari? Eller korkade upp skumpan och ringde runt för att önska gott nytt år natten mellan juldan och annandag jul?

Traditon tycker vi kverulanter är nåt man ska hålla hårt på!
Särskilt staken....

Rollator

Äntligen gick hon med på det!
Doktorn ordinerade på fm och arbetsterapeuten var god nog att springa dit efter min påringning redan idag. Två gånger tidigare har hon i omskrivningar bett både mig, doktorn och arb.terapeuten att själva dra runt på den där om vi nu tyckte det var så himla roligt. Annars kunde vi ju alltid stoppa upp den nånstans....

Morsan är med rollator.
Och trivs med den efter kortare provkörning idag. 
Det går tydligen att lära gamla hundar sitta....
image438

Pipparkakor

I det Airamska hemmet har det bakats pepparkakshus enligt tradition i många år. De senaste med boysen såklart. Förra året stod det klart för mig att de egentligen inte alls var så roade av själva bakandet och klistrandet och pyntandet som jag (min dummer) hade föreställt mig. Genom deras fantiserade och berättande hur bulldozer´s och andra vansinneskraschare så snart julen var över skulle få mosa hela pepparkaksarrangemanget förstod jag. Det är själva förstörandet efteråt som var häftigt. Därmed var det tack o hej till dåtid.

image435

Det är kanske dags att förnya sig.
Gå vidare.
Utvecklas en aning.
Den ene är ju tolv och den andre snart elva. Nångång ska väl även de få veta....        
image436
Hur roligt det "kan" va´.
Att baka med formar...

image437


Antingen 69kr styck eller med flådig ask och hela paketet för 229kr.
Det vore himla kul att se folks miner. Pipparkaksmåtten inköpes tex här.

Det är ganska kul med jul ändå. Särskilt när den förändras till det bättre....

120

Nångång i 20-årsåldern besökte jag ett par gånger en gammal dam med försäkningar i spådom. Det var en alldeles vanlig gammal tant, med vanligt tantvitt hår och vi sågs hemma i hennes vanliga tantkök med tanvaxduk och en tummad Öbergs kortlek. Jag tror att hon kanske var i åttioårsåldern.

Där i hennes lilla tantkök la hon en stjärna för mig på det runda köksbordet. Men plötsligt raffsade hon snabbt ihop korten i enda röra medan hon ojade sig högljudt. Och så la hon en ny. Och ojade sig igen.
Jag såg framför mig hur en långtradare på hur många meter som helst, skull mosa mig strax utanför så snart jag lämnade henne och ville ha hennes bekräftelse att det var det alla "oj" handlade om. Hon svarade:

- Nej nej, men jag har aldrig träffat nån som ska bli så gammal som du.

Läste just i folkhälsoinstitutets kunskapssammanställning om hälsoutveckling och hälsofrämjande insatser på äldre dar att den maximalt uppmätta livsåldern i sverige trendmässigt ökat sedan mitten av 1800-talet. Utifrån beräkningarna som gjorts kan man kallt räkna med att det runt år 2050 kan finnas en svensk 120-åring.

Det kanske är jag!?

Insulinchock

Läser mig själv och blir galen av oro.

Blir det nu så tokigt att jag inte kan måna om mina hormoner själv,
vill jag INTE ha någon annan sort än insulin.

Hundra enheter tack.
Snabbverkande.

Ägglossarkick

Som Peter Carlsson sa att;  finnen sa efter 15 starköl:

- Nu jag sänner rolig pörjar komma....

Hormontorsk

Alltså: det är lika urdumt att oroa sig för morgondagen som att betala ränta på lån som ännu inte är tagna.
Men jag måste få det sagt ifall jag den dagen inte kan säga ifrån:

Jag SKA ha östrogenbehandling i samband med klimakteriet.

Inget får mig i sånt välmående som hormoner. 
De flesta sorter.
Droga mig med östrogen och andra gestagener.
Gärna gulkroppshormon.
Och för all del lite cortison.

Låt mig slippa insulin.
Det göres lättast genom att INTE servera mig kolhydrater.

Men glöm aldrig att ge mig östrogen.

Och mycket Stevie Wonder!

Dejlig

Den lille, med autismläggning är så jäkla skön mitt i allt det knepiga.
Idag har han gjort mig så lycklig på sitt omedvetna men oxå självklara vis.

I bilen började han plötsligt sjunga Gasolin´s "køp bananer" och jag fortsatte med att snacke dansk. Alla tre gossarna hakade på och härmade så gott de kunde. Somliga ord fick jag förklara medan andra förblev otolkade. Men "dejligt" blev översatt. Så fick de ett uppdrag. Att "bara" svara Hvergang när jag ställde min fråga. Den danska frågan jag som liten flicka kunde läsa på planschen min storebror hade i sitt pojkrum. Vi tränade en stund och var och en skulle säga "hvergang" när de blev deras tur. Gosse nr 1 svarade rätt medan gosse nr 2 fick korrigeras en aning. Ingen av dem frågade vad frågan betydde.

Så blev det lillemans tur. Och jag frågade som till de andra:

- Lillemand, Hvornær smager en Tuborg bedst?

- Dejlig hvergang!

image439

Oanonymt

Ibland ångrar jag att att den här bloggen inte fick förbli helt anonym. Att jag inte bara använde den som en ventilerande dagbok. Inte för att jag egentligen gjort reklam för mig och det jag skriver. Det har snarare handlat om nåt eller ett par specifika inlägg där mc:n stått i centrum. Och kanske nån födelsedagshälsning...

Visserligen är besökstatistiken abstrakt och kanske helt ofarlig. Men känslan av att man vet vem jag är, hindrar mig att vara uppriktigt. Ibland.

Jag kan ju tex inte prata skitiga sanningar som jag vill...
Och inte kan jag längta efter nåt jag inte ska längta efter...
Precis som jag inte kan berätta om vilken skön snubbe jag såg idag...

Eller så kan jag det. Göra vad va´ fan jag vill. Vid 45 bast behöver man väl inte stå med mössan i hand. 
Jag kan visst snacka ner vedervärdiga närstående som inte har en aning om hur man stavar till empati. 
Och visst kan jag öppet längta efter vad jag vill. Det är längtan som gör det.
Precis som jag definitivt kan berätta vilka sköna kickar det ger att se och att bli sedd.

Asch, jag har inget att dölja.

Dagen efter

Jag säger bara EN sak: Peter Carlsson och de Blå Grodorna rules !

image436 

Oboy, vilken föreställning.
Vilken passion.
Vilka musikbegåvningar.
Och vilken kärlek.

Missa den inte!


Oboe

Man får eller kan tydligen var hur disträ som helst.
Fastnade i melodikrysset.
I avdelningen seriös musikgenre.
Och undrade ända tills nu vad det kunde vara för kompositör till den sonaten.
På fyra bokstäver.
Men O i start och på tredje plats.

Kom så till slut på att frågan nog handlade om nåt annat.
Stycket presenterades med piano och oboe.

image436
Okej...
Då var det alltså plättlätt idag oxå.

Förväntansfull

Nu är det redan den 23/11.
Jag fick inbjudan på min födelsedag för flera månader sedan. Till den rosade föreställningen av och med
Peter Carlsson & Blå Grodorna

En skön kille !
image434

Det ska bli riktigt spännande att se och höra dem!

Bäst

Stöttar lillbror när han gör matteläxan. Gångertabellen från alla håll och kanter. Noga räknat 261 tal.
Jag blir imponerad. Han räknar som en mänsklig minräknare. Fortare än jag hinner läsa talen.
Så det får han höra. Hur duktig jag tycker han är. Och att jag tycker han är en häftig och kul kille som har "favorittal" som tex 8x7 och 4x4. Han får höra att jag tycker det är skojigt att han gillar fyrans och nians tabell bäst. Och att jag stöttar honom i att prata med fröken om att slippa nollans tabell framöver - eftersom han säger sig "fatta den fett".

- Jag tänker säga till hon att den är onödig för mig som är så duktig!

- Till henne, lille vän....det heter henne.

- Okej. Men jag är bäst på matte i min klass. Kanske i hela skolan eller i  hela världen. Det ska jag fråga hon om jag är.

- Henne menar du....

- Just det. Och Du airam är nog bäst på grammatik i din klass!

Objektberoende

Måste ge mig.
Kan inte hålla på och tjata om hur kort tid slantarna räcker varje månad. Eller hur lång tid det är kvar till nästa utbetalning. Om man inte budar på Tradera och Ebay så blir man ju inte tvungen att handla. Jag vet ju det. Egentligen.

Men somliga objekt liksom manipulerar mig.

image431 
Det här lilla setet kommer bli jättefina med varsin hyacint i....


Och den här tjänade jag ju faktiskt 169kr på..... om man ser det så alltså.
Eller så är det faktiskt så att den saknas samlingen...

Tradera är en skön drog.
Jag kan faktiskt hantera den !

Ibland i alla fall...

Antiklimax

Jag var väl kanske nyss fyllda 20. Och trodde fortfarande på tomten.
Eller i alla fall på sann julefrid. Med tomtebolycka. Som jag satte julhysterin på rot.
Då, redan i september, oktober planerades julen in i detalj. Allt som skulle lagas, bakas, köpas, pysslas, pyntas, städas osv. Och jag trivdes... trodde jag.

Den kontrollen var väl inget annat än ren och skär ångesthantering tänker jag nu. Jag la ner hur mycket energi som helst på att försöka iscensätta nån slags Jenny Nyströmillusion. Så som jag trodde alla hade det runt jul. Och så som jag trodde det skulle vara. Och som jag trodde man mådde bäst av...

Idag är desillusionerad my middlename... 
Jag vet numera att julen kräver långt mycket mer än den ger. Men jag var på nåt vis tvungen att gå igenom hela kitet av att stoppa korv, luta långa, stöpa trearmade (naturligtvis) ljus, binda kransar av egenhämtad skog, baka pastej, fritera struvor, tillverka hemmagjorda polkagrisar, göra egen glögg, bygga pepparkakshus, lacka alla paketen med brunpapper och rim samt bli utarmat fattig av hela skiten innan jag begrep. Förutom att jag dog redan framför Karl- Bertil Jonsson kl 19:00 varje julafton och knappt vaknade förrän till trettonhelgen. I åratal.

Men i alla fall:
Understundom detta pågick. Eller hela tiden rättare sagt; snurrade en specifik Lp-platta med julmusik. Från september och framåt. Med Bruno Wintzell....Jag vet - say no more !

Den gångna helgen sökte jag den i CD-format på webben. Det gäller ju att numera hitta ångestlindrare för att hålla pluggprestationskraven stångna... och fann valda bitar på en samlingsplatta. Den kostade en spottstyver och jag beställde.

Hand upp om nån vill köpa den!?

Alltså; inte nog med att Bruno Wintzell sjunger..... ska vi säga fullständigt ointressant. Numera har jag till och med Kicki Danielsson i min ägo. Plus Sten & Stanley, Cyndee Peters, Carola, Vikingarna och Lill Lindfors. Okej, jag kan tillskriva Tommy Körberg ett helt ok spår på skivan, men när jag kollade efter vem som faktiskt i mina öron sjöng Luciasången anständigt och fick se att det är en tenor anhållen i sin frånvaro fick det vara nog.

Jag har lurat mig själv på alla fronter!


Lutfisk

Make your own clipart like this @ www.TXT2PIC.com

Inbjudan har gått ut. Kollegorna har stående inslag hos mig.
Men det är ju faktiskt lika gott varje år.
Och till dessert blir det nåt spännande i år.
Nåt vitt...

Hos Peter hittade jag det här.

Mätt

Cirkulerar på nätet för att hitta lösningen till eventuellt nyöppnande av min matblogg. Spårar ur rätt snart och slukar istället hemsidor och bloggar med heminredning.

Och blir proppmätt.
Av exhibitionistiska utsvävningar jag inte bett att få ta del av. Varför hänger folk ut sina snoriga ungar och dreglande hundar i parti och minut? Och varför kallar kvinnor sina partners för "min gubbe"? Och varför kopierar man tidningsmagasinens bilder och publicerar allt man tycker om?  Och värst av allt: varför avslutar så många sina inlägg med "kram" ?

Jag behöver inte läsa. Och gör det inte heller. Men jag springer på dem i sökandet. Och klickar mig naturligtvis vidare.

Det finns mycket bra därute i sajberspejs. Mycket som är riktigt bra. Men också mycket riktigt dåligt. Tex utropstecken och versaler i långa banor. Vet inte folk att det finns nåt som kallas netikett?

Nä, idag får det vara med både bloggteknik och inredning. Tipsen står mig upp i halsen.

EDA-fat

Nåja, inte heller jag är mer än en ytlig männikospillra.
Som hänger upp mitt liv på gamla minnen och för all del även på nyförvärv.

Det krossade glasfatet fanns i min barndom, men kom bara fram till jul.
Prydd med utvalda småbröd.

Varje gång jag är hemma hos mamma tar hon fram nåt skräp och vill skicka med. Och så kämpar vi. Jag ger löfte om att ta hand om både ditt och datt en dag. Hon försöker undvika framtida bråk med att dela ut det som ju inte är något att ha. Det som vi, efterlevande aldrig nånsin kommer att bråka om.
Så tog jag mod till mig och berättade att det fanns en sak som jag gärna skulle ta emot. Kakfatet i glas och en annan gång assitterna i pressglas som vi åt chokladpudding på som barn. Jag fick fatet.

Samma fat som alltså katterna krossade häromdagen...

Igår tog jag en tur på stan. Skulle inhandla något litet åt en ny liten människa och hans nyblivna mormor. Så smet jag in hos antikhandlaren. Och innan jag fick igen dörren fick jag syn på fatet och skrek till ett "nej". Ägarna såg förskräckta ut, men de fick min story och kan väl såhär i efterhand kanske ångra att fatet redan var prissatt. Jag hade verkligen betalat minst en tusing om de hade begärt så...

image432

Antingen sätter jag dubbelhäftad tejp under, så det i framtiden kommer att stå stadigt. Eller så gör jag som den gamla har gjort: diskar det till jul...

Det är från 1920-talet fick jag veta.
Från EDA glasbruk.

Schackskugga

image428

Det avtecknar sig spännande mot väggen.
Mitt schack från öst...

image430

Och från väst, får man en annan känsla...
image431

Lindgrenkryssad

image427 Illustration Stina Wersén

Melodikrysset var med Astrid Lindgrenstema idag.
Och inte så lätt som man skulle kunna tro.
Bröderna Lejonhjärta och Mio min Mio har jag vare sig läst eller sett.
Nils Karlsson Pyssling, Emil, Karlsson på taket och Madicken var och är mina favoriter.
Särskilt den första. Jag kände så starkt för den stackars Bertil som blev lämnad ensam när föräldrarna gick till sina arbeten. Han var så utsatt. Hans syster var död och han tycktes inte ha några vänner. Kärleken till Emil - han som tidigt gav Damp ett ansikte, går aldrig över. Fascinationen för den elake Karlsson kommer sig säkert ur en hel del speglingar. Kanske har jag precis lika starkt ego. Och Madickens romantiska barndom har bekräftat drömmarna. Och alltjämt förstärker...

Bullerbybarnen, Kajsa, Lotta, Rasmus och Blomqvist kickade aldrig igång mig.
Saltkråkestoryn hör till min barndom som om det var en del av mig, men ändå inte riktigt lämnat något efter sig. Pippi har vi alla påverkats av mer eller mindre, men jag kände motstånd mot sience fictions redan då. Och Ronja kom försent.

Men det gick bra trots allt.
Astridkrysset är inskickat.
Killevippen!

Erkännande

Jag erkänner direkt.
Att jag ondgjort mig över morsans handhavande av spis.

Resume: Plattlock efter plattlock bränns vid. Arbetsterapeut inkallas och kopplar in överhettningsskydd på spisen. En slags timer av senaste snitt. Morsan blir en pain in the ass för sin hyresvärd och inte minst undertecknad då hon minst varannan dag hörs av pga att spisen inte fungerar. Jag antar att hyresvärden gör samma konklusion som mig - dvs att den gamla kört fullt race med alla plattor inkl ugn och värmeskåp och att timern då slår till. Hyresvärden gör hembesök sju gånger utan åtgärd. Vid mina småkok hos henne ibland funkar alltid spisen.

Häromkvällen upptäcker jag att all mat jag handlade senast står orörd i kylen. Hon förklarar det med att hon inte längre tror sig kunna laga mat. Jag kör igång ett storkok och använder två plattor. Det går finfint. Grytsteken kokar och leverskivorna börjar få färg. Under någon minut i alla fall...

När spisen varit påslagen i femton minuter slås plattorna av och det hörs ett klickande någonstans ifrån. Lampor blinkar sålänge plattorna står i värmeläge.

Snopet!
Ringer sos och ber att per omedelbums få hem någon från jouren. Ordbyte sker. Telefonisten gör anspråk, utifrån egen erfarenhet inom hemtjänsten på att veta hur "gamla människors spisar fungerar". Hon får då uppdraget att skicka hem Securitas Ö G O N A B Ö J...

När spisen hade kallnat gick den femton minuter igen. Och slog av. Om och om igen.

Ovanstående telefonist får ett nytt samtal 1½ tim senare och den här gången räcker inte "ögonaböj".
Jourhavande står i hallen inom ett par minuter.
Och åtgärdar felet inom 30sekunder.
Han drar helt sonika ut lådan som placerats under/bakom mammas spis. Och som istallerats att både sänka värmen så snart plattorna blir heta för att till slut helt stänga av spisen efter femton minuter. Han ursäktar sig för något han inte alls har del i. Och håller med om att det borde stå varningstext på arbetsterapeuters kompetensbeskrivning. Nämligen: VARNING - KAN innehålla nötter !

För det är väl precis vad nästa arbetsterapeut skrev under på när hon kontaktades nästa dag. När hon sa att hon skulle gå över till mor och dra upp timern till 30minuter istället. Hon fick erbjudande att hålla matlagningskurs för både mamma och mig - så att vi kunde lära oss laga fullvärdiga måltider på en halvtimma.

Stackars mamma.
Jag skäms som inte tog Dig på allvar...


Krossad

Att leva med katt/katter är oftast alldeles underbart.
När de spinner, kurrar, pratar och bryr sig om.
Men ibland är det alldeles vedervärdigt med detsamma.

Särskilt när de är orsak till glaskross...

Mina missar är ganska städade.
Trots smått prekär obesitas rör de sig kattlikt.
I fönsterkarmar och på möbelemang.

Men ibland - tre ggr på nio år noga räknat har det hänt.
Att en för mig mycket kär ägodel fått förflyttats till sopen.

Den kommande helgen måste gå i antikbutikernas tecken.
Jag kan inte leva utan det lilla glasfatet som inte längre
är intakt. Och som inget lim i världen kan rädda.
Jag bara måste ha ett likadant. Kosta vad det kosta vill.

*tankepaus*

Eller så måste jag få en annan syn på livet.
Lära mig tacksamhet för hälsa, kattspinn och sköna flin...



Lön

Ibland lönar det sig att slita häcken av sig.
Och nu räckte det inte bara till en Brooks sadel...

image424

Det räckte till en hel cykel.
En svensk robust och stilren cykel utan tillstymmelse till blinbling.
Som en hederlig gammal damtralla.
Fast helt ny.
Från Målilla.
Med vinterdäck å allt.

image425

Jag är så kaxig så !

Ordlös onsdag 07-11-14

16019-400

Inspirationskälla och sammanhållande länk är Nejma i Marocko

Farsdag

Min, som i mitt inre var en sann prins på vit springare - som skulle hämta mig en dag...
 
Hade den dåliga smaken att dö istället. Trettio år senare fick jag av hans släktingar (mina känns de aldrig som) veta; att han hade "skämtat" om att det fanns ett barn som var hans därute i stora vida världen. Att det var samma unge som han vid valda släktsammankomster ett par gånger hade med sig, berättade han aldrig. Då var han visst bara barnvakt...


Tänk att man saknat en sån.
Och alltjämt saknar...


Till Maja


image421


Med stor varm kram
/ Airam


Oljud

En del straffar gud med detsamma.
För x antal år sedan ondgjorde jag mig över hur kärringar i min egen ålder bar sig åt på en pubspelning med Roffe Wickström. De stod nämligen med varsina två fingrar instoppade i de lika många örona. Jag tyckte det såg förfärligt fjompigt ut.
Ända till nästa dag. Eller hela den pingsthelgen noga räknat. Jag hade nämligen drabbats av tinnitus. Typ stångjärnshammare i ena örat och typ en hel kammarorkester med bara skrikande violiner i det andra. Den pingsten (som ju då varade i tre helgdagar) gick i oljudets, yrselns och kräkningarnas tecken.

Igår var det dags igen.
Eller... igår var det dags för den här kärringen att stoppa fingrar i öronen.
Pubar är liksom inte kompatibla för sexmannaorkestrars ljudkapacitet. De spelade bra, men ack så högt. Jag blev livrädd helt enkelt. Aldrig mer vill jag ha tinnitus.
Aldrig.

Och jag slapp igår.
Tack gode gud...

Segt

Det är mycke nu.
Veckan har varit späckad.
Heltidsjobb.
Halvtidsstudier.
Studiedag på annan ort.
Barn för tredje dagen idag.
Och morsan alla dagar...

På nåt eländet vis önskar jag att hon gick in i dimman på heltid.
Och naturligtvis samtidigt inte.

Varje vecka handlar jag mat för omkring en femhundring till henne.
Och kylskåpet gapar ständigt tomt.
Ändå är det färre och färre saker hon behöver för varje inköpstillfälle.
Idag var det bara mjölk.

Men så köper jag sånt jag vet att hon uppskattar.
Kokkött med ben.
Soppgrönsaker.
Rimmat fläsk.
Färsk fisk.

Och hon lagar.
Visserligen nästan bara ovanpå spisen numera, men kreativitet där har hon kvar.
är man inte färdig att paketeras på ett hem.

Trots att man inte riktigt vet vem jag är alla dagar...

Lindrad

För en månad sen var jag i Uppsala.
Sjutton mil hemifrån noga räknat.
Jag stannade i fem dagar.
Och spelade bara en platta, om och om igen.

Det slutade med svår ångest...

Idag låter den mycket gottigare.
Jag blir glad.

Av Peter leMarc

Utsatt

Förbannade personlighetsstörningar!
Nu är det splitting på gång igen...

Jag har varken tid, ork, lust eller ens det minsta intresse av personen överhuvudtaget.
Hur fan orkar de själva.
Att köra igång känslor hos andra.
Och mötas med motstånd.

Jag virkar en s.k mormorsfilt lediga stunder.
För att händerna liksom inte kan va´ still.
Och för att iskalla fötter skulle få nåt att värma sig i.

Det är ju förfan en riddarrustning jag behöver.
Virkad av ståltråd.
För att skydda en utsatt själ.

Vad är lite kroppslig svalka mot ett hotat innanmäte.

Jag ska inte reagera.
Då har splittingen redan börjat.

Beviset står således härovan.
Det är inte lätt att bara vara människa...

Barntanke

Sitter och tittar i lokaltidningen på familjesidans bilder av nyfödda i länet.
Storebror går förbi.
Och frågar:

- Vad tittar du på - är det ungar som man får adoptera eller?

Ordlös Onsdag 07-11-07

16019-402

Inspirationskälla och sammanhållande länk är Nejma i Marocko

Julstress?

Kära nån alltså...

Inte nog med att kommersen i butikerna har fullt sjå att amerikanisera svenska folket med sitt halloweenstuff. Understundom fyller de ut hyllorna med julgrejor. I månader och t.o.m strax innan vi går på vintertid.

Svenska folket faller offer oxå!

Obegripligt.
Hur lite en del har att fylla sina liv med...

Ambivalent

Sådärja. Veckans melodikryss är löst.
Det var inte så lätt idag. Ryska folkvisor är inte precis mitt ledmärke.

En vacker dag idag.
Det skulle vara gott med bautalång promenad i sen höstsol...

Samtidigt som samma sol fördärvar allt vad promendadlust heter.
Eftersom den lyser på all skit överallt. Inte minst på utsidan av fönstren...

Skulle vilja shabbychica lite hemma oxå.
Måla och ändra om.
Men det kräver ju en sväng upp på stan...

Jag behöver inte bli sysslolös idag.
Det finns smutstvätt i kubik.

Så är det ju gravarna.
Som på nåt vis har rätt till en tänd ljuslykta idag...

Jag själv vill absolut inte hamna i nån grav som tillåter
efterlevande dåligt samvete.
Mig kan de lägga på komposthögen...

Hmm, solen ställer till med sitt triggande.

RSS 2.0