Bakogryta

Inspirerad av flytt och egen insats av flyttstäd idag
har jag fortsatt i samma takt hemma där mina egna
bopålar finns.
Balkong med tillbehör är skurad från högt till lågt,
blommor har hamnat i amplar, markisväv är
hängd och lådor väntar att få fyllas. Kattkräken
installerade sig på direkten och var mycket svår
övertalade att få in alldeles nyss.
Det är ju redan sommar !!

Solhet dag till trots bjöd flyttfolket på het etiopisk
kycklinggryta i, den än så länge olövade bersån.
Etiopisk Bakokrydda var spännande, gott
och lagomt starkt (de visste sen tidigare att
skandinaviska smaklökar inte kan jämföras
med etiopiers). Något med kryddan gör att
den ska koka i en evighet. Och allra helst med
ordentliga mängder smör, härdade fetter göre sig
icke besvär. Bra, det passar min diet ypperligt.

Underbar Mc-åkning i ljummen kvällssol fyllde
de själsliga depåerna såpass att jag plötsligt fick 
stora behov av minimalism. 
Imorgon ska jag rota i soprummet för att hitta
lämplig kartong att förvara AliBabagrejerna i. Den
orientaliska touchen på mitt hem blev tvunget
att dämpas ner. Nä, raderas bort....för...

Jag vill ha vitt!

Nu är det vitt.
De helvita linnegardinerna har strukits och hängts
med omsorg. Mörkt röda ljus har bytts till strama
vita. Tidigare Alladinaktiga inredningsdetaljer har
plockats undan. Och den orökta vattenpipan åker
nu upp på vinden. 

Gott att vara fri...
Från inre håligheter som endast kunde balanseras
upp med färggranna och glittriga ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0