Glajjer

Idag har svampskogen haft mitt besök. Det vill säga: skogen har det.
Det fanns ingen svamp. Inte ens flugvarianten.

Om det inte vore för att jag faktiskt inte ens såg flugsvampar och annat ointressant i skogen hade jag nog trott mig ha långt mycket mer åldersproblem med min syn än jag kanske har. Men jag erkänner att det redan för några veckor sedan blev nästintill omöjligt att läsa på nära håll. Jag som alltid sett som en kråka på långt håll, men som en falk på nära har nu besvär av alla varianter. Och det kändes ännu mer i skogen, när ögonen skulle börja sortera bland färger och skuggor och därtill på avstånd. Den saken har heller aldrig varit ett problem.

Så, på hemvägen stannade jag till på ÖB för ett slags provsmak.

16019-174

Det är ganska läckert: att se som en falk igen på nära håll.
För 25 spänn !

Kommentarer
Postat av: Lyckliga grodan

huuu.. jag tror det där med närseendet har med åldrandet att göra.. det har drabbat mej också..

2006-08-21 @ 20:37:42
URL: http://lyckligagrodan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0