Pastasås

Ibland överträffar jag mig själv!

Såhär i tandvärkstider gäller det att hitta på mat som halkar ner utan större ansträngning från mitt garnityr. Åtminstone nåt som inte kräver engagemang från alla tänder och envar.

Jag utgick från korv med lite styrka - typ Chorizo.
Därtill innehåller röran:
Creme Fraiche vitlök & Peppar (light förstås!)
Matlagningsgrädde
Syltlök
Gul hackad lök
Hackade vitlöksklyftor
Torkade tomater i strimlor
Svarta skivade oliver 

Svetta gul och vitlökshack. Tillsätt korven i slantar och bryn en smula. Pudra över cirka 1msk mjöl och rör om. Klicka i halva burken creme fraiche och halva paketet grädde. Småputtra och tillsätt tomaterna, oliverna och syltlöken (plus lite spad). Späd med vatten om det blir för stabbigt. Salt & peppar behövs inte!

När fullkornspastan (förstås!) är färdig hälls den rakt ner i såsen och blandas om. Lassa upp på varsin tallrik och riv ordentligt god parmesan på toppen. Njut - det gjorde vi!

Tre korvar, 1 gul lök, 4 vitlöksklyftor, 10 oliver i skivor, 15 syltlökar, 6-8 tomater och ett pkt pasta är lagom till fyra normalhungriga pers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0