Julbak

När andra pysslar med egenkomponerade julkort, strutar och annat juligt handarbete, bakar jag. Det är riktigt julpyssel för mig. Att röra ihop, rulla, skära, doppa och dekorera. Med julmusik för allt vad högtalarna håller.
Kanske blev det en aning många i år.

image474

Med då blir det ju också fler att ge bort...och bjuda på.

Av bondkakor, kokostoppar, chokladbiskvier, korintkakor, sirapsbröd, nötrosor, chokladdrömmar och hallonsnitt.

Lillebror var så härlig ifjol. Han bjöds att ta för sig när vi skulle fika till Kalles Jul. Och fick löfte att ta så många han ville. Så han tog "bara" chokladdrömmar. Fatet fullt...


Kommentarer
Postat av: Maja

Oj, va´ mycket gott du har gjort. Klart att det ska vara många sorter till Jul. Om jag nu får välja så tar jag nog en chokladbiskvie :o)

2007-12-16 @ 12:18:36
Postat av: pavone

Å jisses! Vilka frestelser!
Jag håller med Maja, jag skulle bli svår på chokladbiskvierna.

2007-12-16 @ 13:56:58
URL: http://blogg.passagen.se/pavone
Postat av: Airam

Välkomna att fika då vettja!
Jag kan gå loss på korintkakorna och Ni kan dela på biskvierna ;-)

2007-12-16 @ 14:17:14
Postat av: pavone

Tack! Gud så trevligt det skulle vara!

Fast Skaldeman säjer att jag inte får äta sånt...

*s*

2007-12-16 @ 14:46:46
URL: http://blogg.passagen.se/pavone
Postat av: Ninni

Mmmmm!!!! Det där ser fantastiskt gott ut. Vill smaka...(jag är ett äkta kakmoster)

2007-12-16 @ 18:22:39
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Airam

Pavone - Skaldeman säger mycket klokt...

Ninni - vem är inte det ;-)

2007-12-16 @ 22:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0