Sötsjuk

Vad otäckt det är att en del gamla förvirrade liksom återgår till barnstadiet. Min mamma är å ena sidan mycket integritetsvärnande och hävdar med all rätt sin ålderspondus. Å andra sidan funkar hon bara som ett litet barn. Jag vill ju skylla det mesta av knepigt hos henne på förvirring, men somligt borde hon hantera trots allt.

Tex pepparkakor.

Jag köpte henne en flaska glögg och naturligtvis en burk pepparkakor igår. Vi brukar alltid fika tillsammans efter att jag handlat och städat av en smula. Jag dukade igår fram det som mest liknade mat medan hon endast gick lös på clementiner och pepparkakor.

Idag har det gnällts över ont både högt och lågt. Och maginfluensa !
Jag blev inte alls förvånad när jag idag på em gjorde ett återbesök hos henne. Det var endast botteskrap kvar i pepparkaksburken....

Hon gör som småfolk. Äter sött tills hon kräks. Och tycks inte alls begripa sammanhanget.
Ledsamt är vad det är.

Att jag inte vill köpa sött till henne.
Medan jag inget hellre vill...


Kommentarer
Postat av: Maja

Min mor blev likadan på ålderns höst. Hon som alltid hade varit så försiktig med sötsaker och haft sådana i skåp för att bara bjuda på, började helt plötsligt äta allt sött som fanns hemma - småkakor, bullar, sockerkakor och godis.

Tyvärr så ratade hon samtidigt maten från hemtjänsten, så någon näring var det inte tal om och det berodde nog på att den maten är så gott som oätlig. Sorgligt är bara förnamnet!

2007-12-02 @ 01:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0