Tabberas

image456 
Så fint arrangemang från en av lutfiskgästerna

Det är så gott med riktigt goda vänner.
Och det är så gott med mat.
Alltså ses vi hos varann.
Och äter.

Planerandet är för min del en skön lisa för själen.
Jag klurar länge.
Och inspireras av vad andra gjort och publicerat.

Lutfisktabberaset 2007 föll i god jord.
Och själv är jag riktigt nöjd.

Med:
Leilas glöggmartini med Magor på kryddig pepparkaka
Lutfisk med sedvanliga tillbehör och rostad knaprig Serrano och till det en mustig Rioja
Vit choklakladdkaka med karamelliserade physalisfrukter och kall konjaksgrädde

Glöggmartini´n kommer definitivt att upprepas. Jag gillar vit glögg och jag gillar gin - konstigare än så är det inte.
Och desserten var naturligtvis sagolik. Fyra hekto vit choklad är nog en sann garant för lyckad salut.

image455


Bilden ger ingen rättvisa, men en hint.

Om att det var allt annat än LCHF igår, om inte annat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0