Renthus

Tänk om Marie-Louise & Marlene hade kommit hem till mig.
Med sin åttamanna städpatrull.
Då hade det varit färdigstädat för länge sen.
Här hade det varit rent hus nu.

image590

Å andra sidan.
Vilken tur att de inte varit här.
Jag hade aldrig orkat med när Marie-Louise vänder ut och in på sina ögon.
Och visserligen sympatiskt, men ändå hotfullt berättar att det finns djurbakterier i diskborsten.
Streptokocker i kudden.
Mögelsporer i kylen.
Och massor med kvalster i soffan.
Eller lyser med sin neonblå lampa på pinkiga fläckar bredvid muggen...

Intensivt solljus räcker för att få igång mig.
Snart är det kliniskt rent här.

Och jag lovar att: När jag blir stor - ska jag INTE ha husdjur.


Kommentarer
Postat av: Maja

Skulle dom knacka på min dörr så skulle den förbli stängd! Mysiga damer, men jag fixar gärna mitt rena hus själv även om det tar ett par extra dagar.
Kanske man skulle börja med fönstren?? Nä, jag väntar till nästa helg ;o)

2008-04-20 @ 17:29:18
Postat av: Airam

Maja - om det bara vore fönstren. Allt runt omkring är det värsta. Målning, växter, gardiner och annat kraffs. Själva fönstertvättandet är jag välrdsmästare på. Och gillar - konstigt nog :-)

2008-04-21 @ 22:01:10
Postat av: Maja

Här har du en till som gillar fönstertvätt :o)
Alla som jag känner tycker jag är ett UFO ;o)

2008-04-23 @ 21:16:16
Postat av: Airam

Maja - Ahh, vi är två! Härligt *L*

2008-04-23 @ 22:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0