Saldo

Betalar räkningar. Och förfasas.
Är på tok för snål att köpa tex oxfilé. Men är tydligen inte snålare än att dra på mig en p-bot á 400kr.
Känner mig urfattig. ÄR urfattig. Först tusentals kronor till jultabberaset och sen 400spänn till det förbenade Carpark.



Sorterar mina tråkpapper i en pärm med 12 flikar.
När jag sätter in månadens räkenskaper så åker
fjolårets ut.
Ser idag till min förvåning att december-07 nästan
är identisk med -08. Kåravgift, Mc-skatt, sjukhusbesök,
A-kassa, månadsmagasin..... och: en P-BOT!

Fast, den var på 500spänn.
Alltså är jag hundra kronor rikare än ifjol såhär dags...

Kommentarer
Postat av: L80

Alltid skönt att ligga på plus!

2008-12-30 @ 12:08:02
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Maja

Ingen tröst, men här är en till som börjar fundera hur det ska gå ihop. Räknar o räknar, men det är bara att konstatera att vi har levt lite för gott över helgerna. Januari blir inte så kul om man säger så.

2008-12-30 @ 18:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0