Examen

Nu är datum bestämt. Åtminstone månad och vecka. För när jag och min kompanjon får gå upp med vår uppsats och därmed kan titulera oss som Distriktssköterskor med Filosofie Magisterexamen. Om vi godkänns vill säga, men why not! Nånstans vecka 6 är det färdigt.

Plötsligt fick vi lite andrum. Och jag tror till och med att det kan hinnas med lite jul här. Hemmagjord jul alltså. För visst både kan och vill även jag ransonera på stordåden, men somliga saker fyller ändå såpass stor traditionskänsla och hög dos av självbekräftelse att det närapå blir livsviktigt för julkänslan i stort.

Jag ska inte stoppa korv, göra pastej & rullsylta, lägga in sill, klä gran, göra marsipanfigurer, ischoklad eller ens storstäda, men nu ser jag en lucka för att baka lite kakor. Det är jul för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0