Webkonferens

Ny kursstart för mig på skolan idag. Omvårdnad och evidens 15hp. Som om jag inte redan hade fullt upp med  vidareutbildning på halvfart OCH heltidsarbete förutom tossig morsa, kokbok och barn. Det är hårt att ligga på topp... ska man skriva magisterexamen så måste man gå förberedande kurs...
Nåja, jag behövde i alla fall inte åka till Skövde för tre timmars föreläsning. I all hast och i sista sekund ordnade sig så att jag fick möjlighet att följa föreläsningen via webcamera kopplat till lärcentrum i min hemstad.


Det var dock inte helt enkelt. Två stora teveapparater stod riggade och väntade och jag hörde hur man anropade både mig och "Örebro". Men jag såg inget. Och de varken såg eller hörde mig. Turligt nog är man ju själv en smula tekniskt utrustad, så jag skrev sms till en tjej på plats att jag hörde dem, och föreläsningen kunde börja.

Knastertorrt och fullständigt obergipligt är bara förnamnet. Inom loppet av fem minuter började jag gäspa. Men, eftersom jag hade köpt med mig 85% stimulantia i chokladform såg jag möjlighet att stå ut. Den öppnades. Och jag började
provsmaka. Ja, sen blev det som det blev. Bit efter bit smakades av. Och sköljdes ner med Ramlösa i brist på annat.



Jag hade lagomt fått i mig det mesta när det var dags att rota reda på glajjerna för att kunna tyda mina egna anteckningar. Och eftersom jag var alldeles ensam i salen, ingen såg och ingen hörde mig så släpptes alla mina bokstavskombinationer fria och därmed både störande ljud och fysiskt aktivitet. Ja, inga fjärtar och rapar, som tur var!

För plötsligt hör jag nåt i stil med:
- Hon verkar ha det gott där i Örebro!

Yes, man har setts på storbild. Hetsätandes mörk choklad i sisådär 30 minuter. Och i värsta fall även med öppen mun. Första gången inte bara i webcamera utan även som första intryck för övriga kurskamrater. Om nu någon enda någonsin tror att jag "kan" kamma hem dessa 15hp - så är jag beredd att betala... sätt ett pris bara!?

Kommentarer
Postat av: BJ

Å, jisses... Jag sitter och guppar här. På din bekostnad. Tack för ett härligt skratt, det behövde jag.

Förlåt...

Jag har aldrig blivit utsatt för webkamera, men jag hade bergis betett mig likadant!

kram

2009-02-02 @ 23:25:06
Postat av: Sigrid

Ha, ha, ja du får ursäkta, men jag kan inte låta bli att skratta riktigt gott här. Men vad kursen anbelangar så kommer du att klara den galant. Vem kan motstå en som är så "naturlig"? Jag sätter en 50-lapp, så nu vet du vad du måste leva upp till ;o)

2009-02-02 @ 23:30:10
Postat av: Airam

Ja, skratta Ni - bara det blir arbetstid igen, så ska jag ringa min shrink... ;-)



2009-02-02 @ 23:45:33
Postat av: Anna

Ha ha ho ho det var skoj! ;)

2009-02-04 @ 20:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0