Däbbt

Nu är jag besegrad.
Av allt en förkylning enligt skolboken innehåller.
Jag är hes, hostig, subfebril och näsan rinner som
om det vore fel på packningen eller nåt.



Det är nu jag ska ringa till en (stackars) distriktsköterska och
uppgivet förklara att jag har världshistoriens svåraste bakterieinfektion.
Och när hon inte vill gå mig till mötes med receptbelagda
dundermedikament ska jag bli sur, uppge 40-41 grader i temp (i förrgår)
och säga att jag hostar gröna monster så stora att jag nästan kvävs förutom
att det värker över lungorna och att jag har väldigt svårt att djupandas.

Men, det gör jag ju inte...
Nej, jag (läs hurtigt) ser ju den här sjukdagen som en möjlighet att se
filmerna som aldrig blivit sedda, jag läser böckerna som ligger olästa,
jag tar Ipren, Nezeril, Bisolvon och Nipaxon. Och jag är beredd att vara
hemma för att kurera mig den HELA veckan jag "får".

ICKE!
Jag blir tokig.
Jag avskyr att vara sjuk.
Jag VILL ha nåt som botar detta förbaskade virustillstånd.
NU!

Kommentarer
Postat av: susanne

Krya på dig.

2009-01-15 @ 09:38:27
URL: http://hemmamammansliv.blogspot.com/
Postat av: Airam

susanne - tack, jag gör mitt bästa ;-)

2009-01-15 @ 20:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0