Tunnelljus

Man börjar skönja ljuset i tunneln.



Eller Mc:n i garaget....

Vårterminen har varit hemsk. Heltidsstudier OCH heltidsarbete.
Inklusive åtta veckors praktik (förutom allt det där andra livet innehåller) är
liksom för mycket. Inte bara för min ålder. För de allra flesta som inte lever
eremitliv.
Nu är praktiken över. Jag slipper engagera hjärna och hjärta i det som
egentligen mest är för syns skull. Praktiken var verkligen toppenbra, men
jag hade inte tid. Förra veckan hade jag sista dag där. Och klarade
bedömningen.

Idag hade jag sista dag i extrakursen Omvårdnad & Evidens 15hp.
Ett fullmatat och vetenskapligt korrekt utfört dokument som skall ligga till
grund för höstens uppsats har försvarats inför opponenter. Det gick
kalasbra.
Till och med examinatorn stärkte min självkänsla och jag tror
plötsligt på ett liv efter sommaren. En vecka till, sen är det lov.

Men, jag tror - att om tömmarna håller och solen visar upp sig: så blir det
tvätt, vax, luft, bensin och en riktigt avrostning på vägarna till helgen. Jag
kör ju för sjutton Mc - då anser jag mig få rätten och tiden att visa det nu!

Kommentarer
Postat av: Tina

Först och främst; stort GRATTIS! Glad för din skull att det gick bra!

Hoppas också att efter regnet de har utlovat de närmsta dagarna, kommer sol, och att du då unnar dig att ge dig ut på hojen! Gissar att det är en sån sak som fått stå tillbaka för "tossiga morsan"? Du ska veta att jag är oerhört avundsjuk på dig för hojjandet! Har AB, men utav ålder, inte av förvärvad kunskap. Men skulle HEMSKT gärna vilja....! Se till att rosta av maskinen och ta en repa för mig också! Och njut!

2009-06-03 @ 19:19:38
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Tina - TACK söta ;-)

Det är dock inte hojjen som ska rostas av. Det är jag som förare. Det kan Du oxå göra. Jag vet många (särskilt tjejer) som s.a.s rostat av sig hos körskolor. Man kan köpa sig några lektioner trots att man har körkort. Vissa moment är mest vettiga att öva med proffs istället för att själv träna in olater privat. Jag lovar att njuta och att tänka på Dig! :-)

2009-06-03 @ 22:42:07
Postat av: Maja

Va´ glad jag blir att det gick så bra. Du är värd ett rungande stort Grattis :o) Hoppas att du har fint väder så att du kommer iväg.

2009-06-06 @ 11:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0