Paradigmskifte

Imorgon ska madame här, hålla föredrag.

Nej, imorgon ska eleven i verksamhetsförlagd praktik: hålla föredrag. För både sin handledare, dennes överordnad samt alla kollegorna. En hel hoper Distriktssköterskor med typ ett helt sekel arbetslivserfarenhet bakom sig. Och intressenter med andra titlar lär oxå vara inbjudna via upprop på internmail.

Ja, det kan ju inte gå annat än bra.
Eller?
Vad jag vet är det bara jag som behärskar LCHF där.
Och de skulle förstås aldrig be mig om det inte fanns en genuin nyfikenhet.

Kruxet är ju bara att i samma andetag vi (skolmedicinskt lärda) köper modellen, så måste vi skarpt ifrågasätta och förkasta gamla lärdomar. Och inte nog med det: vi måste också tillstå att vi faktiskt inte alls alltid har gjort vårt bästa för patienten.

Men, det har vi ju. Naturligtvis.
Vi har alla gjort och sagt vad vi trodde var rätt och riktigt.
Det ska jag lägga mig vinn om att få fram.

Förutom hur viktigt det är med SMÖR!


Kommentarer
Postat av: Maja

Det här grejar du galant! En liten spark i baken och Stort Lycka till. Väntar redan på en rapport :o)

2009-05-12 @ 22:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0