Extramorsa

Ringde upp en tjej som hade ringt på min telefonsvarare. Det visade sig att hon är journalist på Aftonbladet. Det kändes förargligt därför att jag hade missat hennes påringning som plötsligt dök upp när jag lyssnade av ett annat meddelande.

Det gjorde inget sa hon.
En i periferin självutnämnd morsa till mig, hade förvarnat henne om att jag både hade en faiblesse att inte svara i min telefon samt informerat att jag nog inte var intresserad.

Jag har jäkligt svårt att hantera detta att, jag vid 47 års ålder inte får ta mina egna beslut. Och det fick AB veta.

Undrar så vad det beror det på, varför en människa som inte ens står mig nära, får för sig att svara åt mig. Att föra min talan, att sortera och som nu: bestämma vad jag vill och vad jag inte vill.

Vill inte undra.
Det är så energikrävande och leder bara till svarta tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0