Köpstopp



Har den senaste månaden försökt hålla mig till ett tillfälligt köpstopp.
Det är enkelt. Hur enkelt som helst faktiskt. Och jag tänker fortsätta ett tag till.

Jag vet att en del, kanske ganska många liksom måste ha köpstopp, av ekonomiska skäl. Det här handlar om något annat. Jag är urtrött på grejor. Både de som fyller mina utrymmen och det nya som finns att tillgå. Det liksom kräver mig på luft och svängrum.

När jag kunde räkna till åtta olika stajlingprodukter till håret, tre pågående tandkrämer, fyra inpackningar, otaliga läppstift, fyra foundations, fem mascaror, sju skurmedel, tre blomstergödningar och inte längre får plats med mina kläder i garderoberna: var det dags.

Och det är skönt. Jätteskönt!
Idag blev det en hylla ledig i badrumsskåpet. Närapå i alla fall.
Och det är inga problem i klädbutikerna eftersom hela höstkollektionen verkar vara lila och jag rent av hatar lila kläder.

Jag har saker, grejor, ägodelar och tillbehör i överflöd.
Att handla är att kicka sig en aning.
Det kan jag fortsätta med, men det måste inte vara hygienartiklar, kläder och attribut.

Jag får handla färska snittblommor på fredagarna. Och jag får handla kläder om jag först engagerar mig i vad som finns och kastar något som inte används. Men allt som är förpackat, måste noga tänkas igenom om det behövs och ska handlas in.

Det gör det inte.
På länge.

Allt som redan finns skall återanvändas. Till och med de "gamla" läppstiften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0