Sugförmåga

Jag har ett s.k fibertäcke med tillhörande kudde. Det är någotsånär nytt. Fast inte nyare än att det var dags att få bli tvättat idag.

Förra helgen frostades min frys av. Det är ju ett riktigt skitgöra.
Vatten i kubik. Isbitar som inte lossnar och när de sen ändå gör det, så sprätter de iväg all världens väg. Man får vara orolig att trägolvet ska suga åt sig och bågna och man får ha brått så att inventarierna inte förgås.

Igår, då upptäckte jag nåt för mig alldeles nytt, på Ica. Nåt nytt och intressant. Det finns en slags frysdukar som kan suga upp fem liter vatten. Den lägger man i botten på frysen och låter så hela förloppet ha sin gång. När isen är tinad är den uppsugen av duken och allt lär ska bli frid och fröjd.



Idag blev jag stående som ett fån i tvättstugan.
Min fibertäckskudde blev ett monster inuti tvättmaskinen. Den sög nämligen upp allt vatten.

Jag ser ett samband. Frysduken som kostade en femtiolapp kan säkert ersättas av en fiberkudde.
Tvättmaskinen gick liksom torrskodd idag. Kudden var till bredden fylld med vatten och blåste upp sig som en ballong därinne, men jag såg inget vått.

Vad är det för konstigheter man ligger på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0