Helgkyla

Eftersom jag bor på ett hörn med fönster åt tre håll kan man tänka sig att det blir extra dragigt och kallt här. Fast inne hos min granne som dels är äldre äldre och kanske har en matchvikt på femtio pannor har termometern knappt uppnått 19grader den gångna helgen. Och hon bor ju mitt i huskroppen. Dessutom blev det till slut stört omöjligt att få hett vatten ur kranarna. Att frysa är det värsta jag vet. Och det gör jag, så att säga ändå på vintern. Min lilla grannfru har sett ut att gå ner för räkning. Jag blev orolig av det och jag blev definitivt orolig av att vantrivas så hemma. Man gör liksom inget annat än väntar på att den - iskylan - ska ge sig. Och det fick hyresvärden veta via ett mail. Det mest syrliga mail jag nånsin skrivit tror jag.



Det har nu ringts in ett svar från dem till min svarare. Att "någon värmecentral" har gått sönder. Och att de nu när det blev måndag, "skulle ta sig an det under dagen". Men tack!! Har man vetat och väntat på vardag? Känns som ett läge att gå med i Hyresgästföreningen. Det är ju inte precis gratis att bo här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0