Ebba

Män är bland det bästa jag vet, inte tu tal om den saken. Fast när det gäller musik har jag nog en faiblesse för sångerskor. Åtminstone är det så att jag oftare upptäcker kvinnor än män inom musiken.

Bland många andra finns två speciella män som har skrivit alldeles fantastisk musik, men ingen av dem har ändå kunnat få ett hjärterum hos mig. Vet inte riktigt varför, men det har något med deras utstrålning att göra. Eller snarare avsaknad av det. Buttra, knepiga och svårlästa. Jag kickar inte igång av att se dem. Det är nog den största orsaken.

Men!

När Ebba Forsberg får göra deras musik går jag igång. Ordentligt.

Först när hon tolkar Leonard Cohen med "Här är det":



Och den här är nästan som en religiös upplevelse, när hon tolkar Bob Dylan med "För att jag älskar Dig".




Tjohoo! Jag blir HÖG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0