Helgsysselsättning

En gång ockuperade jag tvättstugan från bittida till sent. Jag hade den som min hela dagen. Det var i och för sig inte så svårt. Ingen annan var hemma. Ingen hade intresse av att tvätta. De hade annat för sig. Det var ju en Midsommarafton. Och jag var nybliven singel och visste inte hur jag skulle fylla tiden eller med vem. Antagligen fick jag förslag, men behövde säkert vara för mig själv. Så jag letade tvätt. Och hade fullt upp med arbete kan man säga. Att det var en helgdag gick mig liksom förbi. Försök till i alla fall.

Idag är en sån dag igen. Jag har letat efter det som är tvättbart. Och jag har manipulerat bokningssystemet i tvättstugan. Den har rullat för min räkning sedan lunch och jag ämnar ha den kvar till kvällen.

Det känns befriande att tvätta täcken, kuddar, mattor och skynken av alla de slag. Och att veta att man hinner med. Allt kommer att bli både rent och torrt. Understundom som jag själv har fullt upp på min semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0