Sol

Vårdagjämning. Bortsett från blåst, en riktigt underbar och vårlig utedag. Som dessvärre har avhandlats inomhus. Det finns inget att välja på nu i slutspurten. Vi skriver på vår uppsats notoriskt varje ledig stund. Och idag fick det bli på mitten. Halvvägs till varandra.

I Arboga.

Det började bra. På väg till angiven plats slank jag, direkt vid öppningsdags in på en loppis. Och gjorde fynd. Jag tillomed tjänade 100kronor. I prutmån. Man känner sig duktig.

 Lånad bild

De blev billiga. Och de är fina.
Ska skrubba dem lite. Och hälla vatten i för att få veta måtten (5 och 7 liter?) förutom att jag genom nätet hoppas på att få hitta ålder. Jag är förtjust. Gammalt är det bästa, det med själ gör mig glad.

Det blev en dag med innesol oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0