Årstidsväxling



Det känns ju lite sådär att gå i affärerna just nu. Man rear ut allt somrigt för att man fyller galgarna med höstkollektionen. Det är snart årstidsväxling. Oavsett jag snart ska ha sommarsemester eller ej. På ett sätt är det sorgligt. Inte bara tiden och årstiderna möter mörkret, man kommer sig själv ytterligare närmre något slags slut.

Fast, nuvarande och stundande årstider sensommar och höst bär ju med sig så mycket livgivande. Frukt-grönsaks och spannmålskörd, svamp och bärmark, syrsor, färger, hög luft och friska vindar. Och med den kommer en iver att få komma in, få läsa, få lyssna och kanske få röra på sig. Det blir hög tid att kika ut någon slags kvällsaktivitet. Och jag tror att jag har hittat min. Jag ska förvisso växla över på flera vis, ffa dagtid och jag ska fylla höstkvällarna med dans tror jag. Redan nu känns det kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0