Misantrop



Funderar så mycket på vad det kallas om man brinner för att nedvärdera människor omkring sig. Att vara osäker, svartsjuk, naiv och därför utöva maktspel må vara en sak, men somliga människor är ju bara helt enkelt negativt inställd till alla andra än sig själv. Det måste vara skitjobbigt att vara misantropisk. Eller så är det inte det. Jag är måhända naiv själv. Det är kanske världens grej att låta sitt egocentrum vara utgångspunkten. Nä, det tror jag inte. Dynamik är mer min grej. Och filantropi.

Filantrop
Person som är positivt inställd till människor i allmänhet och som utan eget vinstintresse verkar för förbättring av människors levnadsvillkor; människovän.




Kommentarer
Postat av: Margit

Jag tror de har ett svart hål inom sig som de vill bli av med genom att ständigt försöka lägga ut det på alla andra. Sådana människor skall undvikas som pesten!

2011-08-25 @ 20:59:41
Postat av: Airam

Margit - Där satte du huvet på spiken! :-)

2011-08-26 @ 09:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0