PT



Har på förmiddan idag scannat av utbudet. Känner mig triggad till tusen. Att ta tag i allt nu. Det är möjligt att jag är både själsligen utschasad, ful och gammal, men jag är inte dum. Jag förstår att jag måste ta tag i hela mig. Inklusive motion. Och det har jag ju förstått förr. Hur viktigt det är med fysisk aktivitet, kost och sömn. Fast nånstans snubblar det. Hål i plånkan efter alla sorters gymkort är provade in absurdum helt utan fitness. Jag kör nämligen slut på mig. För att det är så kul. Och sen går jag inte dit mer. För att det inte går att gå dit mer. Pga trasigheter. Ledbandskador, benhinneinflammationer och värk försätter mig i vilostadie och på den tiden blir jag en soffpotatis som skjuter framåt. Ja, sen är det som det är.

Nu har jag pratat med en PT. Som utlovade att inte säga ett knyst om kolhydrater ifall det är det jag kräver. Han verkade sympatisk. Jag får träna där han är ansluten när jag s.a.s har honom bredvid mig utan att betala själva gymet och träna vart sjutton jag vill däremellan. Tex hemma. Eller ute. Han gjorde lite pedagogiskt klart för mig att det är själva rörelsen och igångsättningen som är lösningen, inte vart den sker. Sympatisk alltså. Ska checka av några stycken. Det måste klicka. Den här gången ska jag fullborda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0