Sommarfin



Knackade på hos min lilla grannfru. Hade köpt en jättekvast rosor igår, som jag tänkte kunde få synas lite i bakgrunden om det skulle fotas här idag, och med definitiv avsikt att ge grannfrun dem för att hon fyller år imorgon. Blommorna kom aldrig i bild, men de kom in till henne och det var viktigast. Jag är inte hemma på hennes dag och hon har ingen som kommer med uppvaktning. Hon blev mycket glad.

Vi språkades en stund vid hennes köksbord. Jag blev en aning orolig för att hon verkade ha tappat vikt. Det är en tjej som knappt uppmäter 40 pannor och det är ju faktiskt alldeles för lite. Framförallt för henne åldersgrupp. Hon blir 88 imorrn.

Så ville hon visa upp sitt senaste kap. Hon vet att jag gillar att hon unnar sig. Och att hon håller fast vid sin fåfänga. Det var en tunn blommig sommarklänning med puffärm, dragsko i midjan och en liten volang nertill  vid knäet. Den hade inköpts till bra pris och hon hade haft den med sig till sin syster på en semestertripp nyligen. Hon kändes sig snygg i den, men syrran där, hade blivit förskräckt och skrikit till:

- Den är på tok för kort!

Vad sa du då, undrade jag:

- Ja sa som det är. Om man har snygga ben, då ska man visa dem! Herregud, jag visar väl inga lår heller!




Kommentarer
Postat av: Tina Eriksson

Underbart!!!!!!!!!!!! Snälla, så mig bli sån!

2011-08-13 @ 21:10:19
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0