Tevefri



När man som jag har ett andrahandskontrakt i storstan är man satt på prov. Inte minst pga omöjligheten att förhandla om hyran. Det kostar det, det kostar. Och kostar gör det. Andrahandsuthyrare har någon slags rättighet att salta hyran om det ingår faciliteter såsom möbler, tv och husgeråd. Och jag har naturligtvis accepterat den saken. Dock har det nu kommit på tapeten att jag s.a.s ska lämna ifrån mig teven. Jag förstår anledningen. Den är inte min och jag har inga rättigheter att yrka på nånting alls kan man säga. Fast det retar mig. Särskilt att jag inte vågar ställa något slags motbud. För egentligen har jag ju med "saltet" redan betalt en ganska hyggligt fin teve till hyresvärden. Något jag inte har råd att unna mig själv.

Får ta det som en utmaning. Att vara tevefri är nog hälsosamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0