Genomskådad tradition

Vi satt i bilen. Boysen var på väg hem till sitt, med mig som chaufför. Vi lyssnade på och pratade om olika genrer musik och plötsligt tog 10-åringen spontant till orda:

- Jag vet att tomten inte finns. Jag kom på det nyss.

Jag förvånad :  Va´ säger Du!? ................. Hur menar du med; inte finns ?

- Jo, varje år skriver vi önskelistor till tomten som pappa postar till honom. Sen när julafton kommer så får vi flera av de julklappar vi har önskat oss. Och det är ju pappa som har köpt dem allihopa!

- Hur kan Du vara så säker på det?

- Jamen........ det är ju samma säck  varje år ju !!
Fortsätter viskande: Men säg inget till lillebror. Han tror fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0