Gotlandslängtan

Gick igenom kamerabilder "framkallade" på CD som saknade signum. Fann lite av varje. Inte bara bebiskort på kär fyrfotning utan även bilder från min första sommar på Gotland och Fårö 1998.

Undrar hur många bilder och foton där finns i folks lådor som redan när det togs fick löfte om att hamna i ett välsorterat, kommenterat och signerat album att ha och kika i sen....... sen när tid fanns över, när åren hade gått eller bara för att återuppleva och förstärka nåt speciellt i minnet.

Här finns det såna kort i drivor.
Förvisso ändå i nån typ av välsorterade drivor - jag vet mycket väl var de är och alla är tillsammans, men det är långt ifrån insmickrande att ta tag i. Hur jag nånsin ska kunna reda nån ordning bland gamla foton är idag en gåta.

Stalaktiter, Stalagmiter och Flou som förevigades vid min första träff med Lummelundagrottan, blev utlovade det. Att hamna inom tilltalande bokryggar med datum och kommentarer tillsammans med lite av historien guiden gav. Sen dess har jag varit där nästan varje sommar och än har det inte skett.

Passar på, här och nu:
 Stalaktiter är formationerna uppifrån och Stalagmiter är de som byggs upp underifrån. Men lite god fantasi kan man här ser de tre vise männen. Eller om det var Kasper, Jesper & Jonathan...... minns inte nu  ;-)

Flou kallas det mjölkaktiga som bildat åsar efter bergsväggen


Det är omöjligt att inte längta tillbaka.....


Få ställen känns så avslappnande för mig som Fårö. När man passerat  deras Färister i det underbara och karga landskapet kan vad som helst  hända:  Plötsligt står de bara där.........

.....rakt upp och ner:


Kommentarer
Postat av: Liv

Gotland i stort är helt underbart. Längtar tillbaks varje gång jag sitter på planet hem..

2006-04-15 @ 20:38:17
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0