Nioårsdag

16019-60


Den minste av boysen fyller år. Han blir av mig uppringd på förmiddan och som sig bör; blir sjungen för. Aldrig någonsin annars gillas det när man sjunger för den gossen. Han kan inte delta, inte njuta och inte tillgodoräkna sig som en utvald till de ljuva tonerna.

Idag tog han emot.
Såväl Ja Må Du Leva som det fyrfaldiga hurrandet.
Han sa: Tack!

Så pratade vi en stund. Jag fick veta detaljer om alla de sex paketen han förärats med och om barnkalaset som skulle gå av stapeln mellan kl 14:00 och 16:00. Det skulle bl.a serveras glass och de sju barnen (med alla hans tre favorittjejer inräknade) skulle leka lekar och sen ha skattjakt som pappa ordnat. Och jag fick veta att han kände sig fin. Han hade nämligen den fina KingKongtröjan på sig som han fick av undertecknad i torsdags.

Jag avrundade med att jag önskade honom en riktigt bra dag och sa:  - Din dag lille vän.

- Ja, den här dagen är BARA MIN och ingen annans !


* kramar i mängd *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0