Transvestit

Minns tillbaka ca 200år. Till högstadietiden. Under friidrotts-vm.
Fysikmajjen gick runt med en mojäng han stack i händerna på utvalda elever och sa:
- Kläm till allt Du orkar!

Det dröjde sen inte länge förrän man kunde läsa sig till resultaten på listor hängande utanför matsalen. Jag var i topp och det dröjde inte förrän förslaget kom: Skulle inte jag bli diskuskasterska eller kulstöterska?

Vet inte om jag minns fel.
Visst är tjejerna som kastar diskus och kula på tv denna vecka stadiga, för att inte ibland säga biffiga, men minnesbilderna från 70-talet ger mig ståpäls. Ryskor stora som hus. Med skägg, basröst, breda axlar och lår som avelstjurar.
Inget förslag kunde vara mer ångestladdat för den här damen som då var mitt i de känsliga tonåren med svag könsidentitet och dålig självkänsla. Jag begrep aldrig att mitt styrkeprov säkert var makalöst bra för en ung tonårstjej. Jag trodde de menade att jag såg så manlig ut !

Och kände genast vilken hemskt ful transvestit jag skulle utgöra på det där kastarfältet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0