Semester

Årets första semesterdag.

Som förlägges på annan arbetsplats...
Men det känns bra. Jättebra.
Jag ska ju bara arbeta tre av mina fem semesterveckor.
Det är inte riktigt lika tungt att vikariera som att ha fullt egenansvar. Även om jag är en ansvarsfullperson med kontrollbehov och hela det kitet.
Jag njuter av att vara en smula laid back.
Min uppgift är att göra det jag begriper ligger på min lott och därutöver får de säga till mig. Det är en skön känsla. Att slippa bergipa alla de där emellangrejorna. Att bli förlåten för att man ju inte kan ha björnkoll på allt man inte visste fanns.

Och alldeles nyss stod det klart för mig att någon annan (än jag!) tog ansvar för att det snart är fika och att det skulle göras mackor som vi skulle äta ute, i solen. Jag ska bli servad alltså!

Wow, det ÄR semester !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0