Väskbyte

All heder till handelsboden som lät mig få nya packväskor då de (obetydligt) gamla redan gett sig. Förvisso hade jag hellre tagit en annan vara i butiken än utsättas för misstänkt nya problem, men man kan inte begära vad som helst. Å andra sidan sa killen med bakåtkammat rödlätt hår att mina väskor inte var de första med reklamation varför väsktillverkaren förbättrat materialval och tillverkningsmetod. Det synar jag, men är ändå tacksam att man (som den första försäljaren jag kontaktade i tfn gjorde) inte struntade i mig som kund. Jag kommer definitivt fortsätta vara deras kund och dessutom göra reklam för butiken så fort jag kan.

Karlstad är en fin och luftig plats på jorden. Folk verkar lättsamma och enkla. Där är det liksom stilla och behagligt att röra sig. Att sen sola i Karlstad koncentrerade sig över badplatserna och att det i medföljande picnicrygga fanns pastasallad med ungersk vitlökskorv och grov Ciabatta tillsammans med latte i termos som avnjöts ihop med nybakta wienerbröd gjorde ju inte saken sämre, där vid Kroppkärrsbadet. Gõtt som Karlsta´borna säger...

Jag blir en riktig patriot på vägen mellan närke och värmland. Skogen känns så frodig. Gamla genuina svenska röda hus med vita knutar duggar tätt. Kornas idisslande syns från farleden. Man får duktiga portioner av Lupiner, Rallarros och smörblomma till välmåendesystemet. Och än sålänge slipper man åka motorväg de där tio milen. En stycke väg att påminna om att sverige är fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0